Media / Reklama

reklamaInternet jest czymś, co łączy w sobie współczesne media i środki reklamowe.

Już przed jego wprowadzeniem w powszechny obieg wiedziano, że internet zrewolucjonizuje świat. Zyski z internetowych reklam są nieporównywalnie większe niż te, które osiągane są przy wykorzystaniu wszystkich mediów drukowanych razem wziętych.

Media / Reklama to dziedziny w których coraz to stosowane są coraz nowocześniejsze metody komunikacji pomiędzy reklamodawcami a klientami. Co ciekawe, reklamy przekazywane przez internet czy media pochłaniają znacznie mniej finansowych nakładów niż te, które pojawiają się w dość tradycyjnej, znanej już od dawien dawna formie.

social mediaWszystko o social media

Coraz większą popularnością cieszy się marketing społecznościowy. Social media są bowiem obszarem dotkniętym najszybszą i najbardziej dynamiczną ewolucją. Szczególnie pod względem możliwości jakie dają swoim użytkownikom w zakresie komunikowania się, prezentacji myśli czy utrzymywania regularnego i niezakłócanego kontaktu z innymi. Z różnych przyczyn coraz więcej osób regularnie korzystających z Internetu korzysta właśnie z możliwości jakie dają portale społecznościowe.

Patrząc na wszystko z perspektywy branży marketingowej zauważyć można, jak istotny wpływ na sukces reklamy w branży społecznościowej ma zrozumienie zachowań użytkowników internetu. Istotne jest też zrozumienie zalet, jakie płyną z korzystania właśnie z tej, a nie innej formy reklamy. Dlaczego Media / Reklama tak chętnie wykorzystują w swojej działalności portale społecznościowe? Między innymi dlatego, że na wszelkich portalach społecznościowych czy licznie występujących w Internecie blogach, wszyscy ich użytkownicy spędzają mnóstwo swojego wolnego czasu.

Szacuje się, że aż 4 na 5 użytkowników regularnych Internetu miało przynajmniej raz w życiu miało dłuższą styczność z dowolną formą działania platform społecznościowych. Dodatkowo statystycznie aż ponad 60% społeczeństwa, będącego osobami dorosłymi wykorzystuje powszechnie dostępne społecznościowe portale o opisu swoich doświadczeń, zarówno tych osobistych, jak i zawodowych czy związanych z ich hobby.

Z roku na rok systematycznie wzrasta również średnia wieku osób regularnie korzystających z portali społecznościowych.

Wiele osób może o tym zapomina, ale pod pojęciem social media kryje się nie tylko jedna z najpopularniejszych w ostatnich latach platform, jaką niewątpliwie jest Facebook. Za social media z powodzeniem można uznać również wszystkie blogi czy internetowe fora oraz inne platformy (takie jak np. Twitter, nk.pl, Myspace czy YouTube).

mediaReklama synchroniczna

W mediach istnieje jeszcze jeden bardzo ciekawy rodzaj reklamy, a mianowicie reklama synchroniczna. Na rynku stosunkowo jest od niedawna i niewiele jeszcze o niej tak naprawdę wiadomo. Pomimo to zyskała w tak krótkim czasie ogromną sympatię wielu reklamodawców. W mediach można znaleźć coraz więcej coraz lepszych artykułów, które dokładnie tłumaczą mechanizmy kierujące reklamą synchroniczną.

Reklama synchroniczna to rodzaj reklamy internetowej. Jej cechą charakterystyczną jest fakt, iż skorelowana jest z telewizyjną wersją reklamy telewizyjnej. Można to zobrazować poprzez stwierdzenie, że to reklama podąża za klientem, a nie klient za reklamą.

Synchroniczna reklama jest znacznie lepiej spersonalizowana niż klasyczna reklama telewizyjna albo internetowa. Wszystko dlatego,że opiera się ona na RTB, czyli Real – Time Bidding, czyli systemie aukcji. W praktyce przedstawia się to tak, że zanim jeszcze klient zacznie licytować, musi przede wszystkim określić grupę docelową oraz graniczną kwotę, jaka przeznaczona zostać może na zakup danej powierzchni reklamowej.

Reklama za pomocą specjalnych mechanizmów uruchamiana jest na postawie indywidualnych preferencji zarówno reklamodawcy, jak i grupy osób, do których reklama jest skierowana. Każda synchroniczna reklama bazuje na zjawisku multiscreeningu, które nieodłącznie kojarzone jest z takimi mobilnymi urządzeniami jak laptopy, smartfony czy tablety.

Dzięki niesłabnącemu rozwojowi technologii możliwe będzie korzystanie z coraz to nowszych ekranów. Co ciekawe, tego rodzaju reklama daje bardzo duże możliwości synchronizacji. Możliwości synchronizacji, nie tylko własnej marki, ale również marek oferowanych przez konkurencję poruszającą się w tej samej branży.

reklamaOto przykład. W odpowiedzi na reklamę produktu XX możemy:

  • reklamować produkt XX,
  • reklamować produkt YY (dlatego że producent produktu XX należy do naszej największej konkurencji),
  • przeprowadzić kampanię społeczną, w przypadku produktu, który w pośredni sposób może wpłynąć na pogorszenie zdrowia czy komfortu życia człowieka,
  • reklamować dodatkowe produkty, idealnie dopasowane do produktu który oferujemy ( np. w przypadku basenów można reklamować dodatkowo chemię basenową czy inne dodatki).

Możliwości prowadzenia tego rodzaju reklamy jest naprawdę wiele. Wszystkim zależy od koncepcji i niczym nie ograniczonej wyobraźni twórców synchronicznych reklam.

Poza dużymi możliwościami warto jednak mieć na uwadze, że reklama synchroniczna wymaga poniesienia dość sporych finansowych nakładów.

Dodaj komentarz